FANDOM

C-ÇEdit

ÇapulcularEdit

Barbar Kabilesi’dir. Çapulcular, göçebelerdir. Medeni yerleşimleri yağmalayarak kendi geçimlerini doğrultuyorlar. Yollarına çıkan her şeyi yakar, herkesi mahvederler. Ordularının yapısı dengelidir. İçindeki tüm askeri birimlerin sayısı birbirlerine eşittir. Çapulcuları yendiğinizde ödül olarak kaynak alacaksınız.

CasusEdit

İstihbarat sağlayan birimdir. Ne kadar fazla casuslarınız varsa, casusluk görevinin başarılı olmasının şansı o kadar büyük. Eğitimi Süvari barakalarında gerçekleştirilir.

CasuslukEdit

1. Bir eyalet/koloniye; içinde bulunan kaynakları ve ordusu hakkında bilgi veren casusluk raporu almak amacıyla casusların sızması. Ne kadar fazla casuslar gönderilirse ve Casusluk seviyesi ne kadar yüksekse, rakibin kontrol edilmesi o kadar kolay olur*.

  • NOT: İstihbarat görevinin %100 başarılı olması için Casusluk seviyenizin düşmanın Karşı Casusluk seviyesinden en az 5 kat daha yüksek olması gerekir.

2. Casusluk raporu alma şansını ve ordunuz saldırı görevindeyken tertibinin düşman tarafından görünmez kalma ihtimalini arttırır.

Casusluk mesajıEdit

Düşman casuslarının imparatorluğunuza sızmasının başarısız olduğunu ya da düşmanın eyaletine/kolonisine sızdırdığınız casusların yakalandığını bildiren istihbarat mesajı. Casusluk mesajları beyaz zarfta gelir Mesajlar/Sistem menüsünde Casusluk etiketle belirlenmiş.

Casusluk ustasıEdit

Bu beceri İmparatora aittir. Vali seviyesi yükseltilirken mevcut olur. Casusluk araştırmasına bonus seviyeleri sağlar - Seviye 1: +1 seviye, Seviye 2: +2 seviye, Seviye 3: +3 seviye, Seviye 4: +4 seviye, Seviye 5: +5 seviye

Casusuluk(istihbarat) raporuEdit

Casusların imparatorluğa sızmış halinde bulunurken aldıkları istihbarat bilgisi. Alınan bilgi girilmiş imparatorluğun içindeki ordu, Kale seviyesi ve mevcut kaynaklar, destek ordusu (eğer casuslanmış hedef koloni ise) hakkındadır.

ÇavuşEdit

750-1 499 askeri puanı olan oyuncuya verilen askeri rütbe.

Çiftlik kapasitesiEdit

Bir eyaletin saatlik nüfus kayıpları olmadan geçindirebildiği nüfus sayısı. Çiftlikler nüfusun refahının sağlanması için gereklidir. Her seviyenin belirli kapasitesi vardır. Çiftliklerin kapasitesi nüfus sayısına nazaran ne kadar düşük ise, çiftliklerin bütün nüfus için yeterli derecede geçinim sağlaması mümkün olmadığından dolayı kayıplar o kadar fazla olacaktır.

ÇiftliklerEdit

Çiftliklerin eksikliği nüfusta saatlik kayıplara sebep olur. Her seviye, eyaletin nüfusu güncel çiftliğin kapasitesinden 10 000 köylü daha fazla olduğunda kayıpları azaltır. Nüfus sayısı çiftlik kapasitesinden ne kadar daha fazla ise, nüfus kayıpları o kadar daha büyük olacaktır.

Çok düşük vergi oranıEdit

İkinci vergi seviyesi. 1 saat ve 100 işçi başına 1 altın elde edilir. 24 saat başına Mutluluğu 5 puan düşürür.

Çok yüksek vergi oranıEdit

Altıncı vergi oranı. 1 saat ve 100 işçi başına 5 altın elde edilir. 24 saat başına Mutluluğu 75 puan düşürür.