FANDOM

DEdit

DayanıklılıkEdit

Birimin kullanım süresini ve savaştaki sağlamlığını belirten parametre. Birimlerin dayanıklılığı birimin sınıfına bağlı olarak değişir ve Zırh araştırması ve Premium sayesinde yükselir. En yüksek dayanıklılığı olan birimler kuşatma silahlarıdır.

DeğiştiriciEdit

Bir oyun özelliği üzerinde olumlu veya olumsuz etkisi olan ve onun temel oranlarını değiştiren faktör.

DemirEdit

Demir ocağına işe alınmış işçiler tarafından üretilen demir ordunun eğitimi ve askeri araştırmaların yapılması için gereklidir. Altın eşdeğeri: 1 demir = 2,5 altın

Demir madeniEdit

Demirin üretildiği bina. Her seviye demir madenindeki iş yerlerini arttırır.

Dengeli düzenEdit

Taktikler seviyesi gerektirmeyen ve tüm oyuncular tarafından kullanılabilen düzen. Cephe hattı - her yanda Cephe hattı ordusunun %15’i, %60’ı Merkezde ve %10’u yedekte bulunur. Üçüncü hat - okçular - her yanda okçuların %20’si, Merkezde %60ı bulunur.

Desteklenmiş yanı ve yan okçuları olan düzenEdit

Açılması için 5. seviye Taktikler gereklidir. Cephe hattı - her yanda Cephe hattı ordusunun %20’si, Merkezde %50’si, yedekte %10’u bulunur. Üçüncü hat - okçular - her yanda okçuların %40’ı, Merkezde %20’si bulunur.

DilEdit

Dil, köy haritasının alt sol köşesinde ya da ana sayfanın üst sol köşesinde açılan menüden değiştirilebilir.

DiyarEdit

Oyun versiyonuna göre belirlenen süre içinde geçen oyun döneminin gerçekleştiği sanal yer. Sadece aynı diyarda bulunan oyuncular birbiriyle etkileşime girebilir. Fetih Çağı diyarları ulusal (Bulgar, Türk, İspanyol vs.) ve uluslararası olur. Oyuncunun kaydolduğu diyar ana sayfada seçtiği dile bağlıdır.

Örneğin: Eğer ana sayfa Türkçe ayarlanmış ise, oyuncu kayda açık Türk diyarına kaydolmuş olacaktır. Eğer ana sayfa İngilizce ayarlanmış ise, oyuncu kayda açık uluslararası diyara kaydolmuş olacaktır.

Diyarın efendileriEdit

Diyarı kazanmak amacıyla ittifaklar arasında düzenlenen yarışma. Tüm saraylarının etkisini geliştirerek Global haritanın %60'ını kendi kontrolü altına bulundurup üstünlüğünü en az 168 saat boyunca tutmayı beceren ittifak galip sayılır. "Diyarın efendileri" yarışmasında galip ittifak ilan edildikten sonra diyar biter.

Diyarın sıfırlanmasıEdit

Bir diyar, Diyarın efendileri yarışmasının (diyarın ~9 ayında açılır) başlamasından 1 hafta önce oyun içi haber yoluyla ilan edilmesinden sonra sıfırlanabilir. Yarışma aktif olunca ittifaklar Global haritanın topraklarının en az %60’ı üzerine kontrol etmek ve etkiyi en az 168 saat içinde tutmak için birbiriyle yarışır. Bunu yapmayı beceren ittifak diyarın kapanmasına sebep olur. Bundan itibaren 24 saat kadar ve iş günü içinde diyarın yeni dönemi başlar. Eğer yarışmayı kazanan ittifak yok ise, dönem diyarın 12 ayında kapatılır.

Diyar sıfırlanınca neler oluyor?

  • Üyelikler yeni dönemde aktarılır ancak haritadaki konumları değişir.
  • Irk yeniden seçilmek zorunda.
  • İmparatorlukların gelişimi sıfırdan başlar.
  • Elmas ve Premium üyelik aktarılır.
  • İttifakların yapımı; ittifak ismi, üyeleri ve rütbeleri değişmez ancak sadakat durumları sıfırlanmıştır. İttifak tesisleri, orduları, hazinesi araştırmaları ve diplomatik iliskileri sıfırlanır. İttifak idaresi araştırmasının seviyesi ilgili ittifak üyeleri sayısına uyana kadar yeni üyeler ittifağa alınamaz. Lider 1000 puana ulaştığında hesabına giriş yapmamış üyeleri atabilir.

DönemEdit

Bir diyarın başlangıcı ile sonu arasındaki süre. Tüm imparatorlukların ve ittifak tesislerinin ekonomik ve askeri olarak geliştirdiği ve İmperialı harita ve Global harita üzerinde genişlediği süre. Dönemin sabitlenmiş bitiş tarihi yoktur. Sonu, 'Diyarın efendileri' yarışmasının sonucuna bağlıdır.

DüşmanlıkEdit

İttifak üyelerinin Onur puanını etkilemeksizin ittifak savaşının ilan edilmesine izin veren ittifak ilişkisi. Aktif olması ilişkinin ilan edildiği andan itibaren geçerli olur.

Düşük vergi oranıEdit

Üçüncü vergi oranı. 1 saat ve 100 işçi başına 2 altın elde edilir. 24 saat başına Mutluluğu 15 puan düşürür.

DüzenEdit

Ordunun savaş alanı üzerindeki konuşlanmasını, yani savaş bölgeleri üzerindeki orantılı yerleşmesini gösterir: Merkez, sol yan, sağ yan ve yedek.