FANDOM

EEdit

EğitimEdit

Köylülerin askerlere dönüştürülmesi. Daha güçlü birimler daha uzun süre içinde eğitilir. Premium üyeliğin aktif edilmesi eğitim süresini %20 azaltır. Eğitim grupları köy haritasının sağ tarafında bulunan ve askeri olan bir simgede gözükür.

Eğitimdeki grupEdit

Aynı zamanda aynı tipten ve sınıftan eğitime alınan askerler grubu. Eğitilen grupların sayısı Askeri Yetenekler seviyesine göre artar.

Ekonomik araştırmaEdit

İmparatorluğun ekonomik gelişimini etkileyen araştırmaların ortak ismi.

Ekonomik binaEdit

İmparatorluğun ekonomik gelişimini etkileyen binaların ortak ismi.

Ekonomik raporEdit

Subaylar ve liderler tarafından görünebilen ittifak üyelerinin ekonomik istatistikleri. (menü İttifak/Üyeler)

Ele geçirmeEdit

Başarılı Kale kuşatması gerçekleştirdikten sonra bir bölgenin kontrolünü ve ilgili haklarını ele almak. Fetih Çağında tarafsız eyaletler ve ittifak sarayları ele geçirilebilir.

ElmaslarEdit

Gerçek parayla satın alınan ve çeşitli ücretli hizmetler ve özelliklerin aktif hale getirilmesi için kullanılan sanal birim.

Engelliler listesiEdit

Oyuncu tarafından yok sayılmış kullanıcılar listesi.

ErEdit

150-249 askeri puanı olan oyuncuya verilen askeri rütbe.

Eski muharipEdit

Sadakat durumunun 2. ve 3. aşamasında bulunan tüm olağan üyelerin ortak ismi.

Etki alanıEdit

İttifak etkisinin bölgesel ifadesi.

EvlerEdit

Sivil nüfusun yaşadığı binalar. Her seviye nüfus limitini arttırır. Göçebelerdeki nüfus limiti sabitlenmiştir - 1. nolu eyalette ve kolonilerde 220 000, birinci alandaki eyaletlerde 200 000, ikinci alandaki eyaletlerde 240 000, üçüncü alandaki eyaletlerde 280 000. Ana eyalette - +100 000 bonus. Göçebeler evler inşa edemez ve sabitlenmiş limiti aşamaz. 2. ve 3. alandaki eyaletlerin limitinin oyuncu tarafından 220 000 kadar azaltılması mümkündür.

Evsiz nüfusEdit

Güncel Evler binasının seviyesinin belirttiği nüfus limitine ulaşıldığında imparatorlukta evsiz nüfus yığılmaya başlar. Evsiz nüfusun artışı iki kat daha düşüktür. Evsiz nüfus askere alınabilir, ancak kaynak üretimine çalıştırılamaz. Bunu yapabilmesi için İmperialı’nın daha fazla Evler inşa etmesi lazım. Nüfus sayısı 200 000 olunca evsiz nüfus oluşturulmayı durur.

Sadece İmperialılarda evsiz nüfus vardır.

EyaletEdit

"Yüce insanlar"da temel idari birim. Ana eyaletin etrafında bulunan ve oyuncunun ele geçirebildiği ve faydalanabildiği bölgelerin ortak ismi.

Eyalet arazisiEdit

6 tip eyalet arazisi var. Her tip; kaynak üretimi, saldırı, savunma, birimlerin saldırı gücü parametresi vs. üzerine uygulanmış çeşitli değiştiriciler sağlar.

Eyalet vergisiEdit

İlhak edilmiş eyaletlerdeki ve ana eyaletteki işçiler üzerine uygulanmış altın değerinde vergi.