FANDOM

Nüfus

Fonksiyonlar:

  • Odun, demir ve taş üretimi için çalışanlar.
  • Nüfus, bizzat oyuncu tarafından belirlenen vergileri öder.
  • Askerliğe ihtiyaç duyulan acemiler.

Nüfus artışı

  • Temel nüfus artışı, aşağıdaki formülle hesaplanır: 1 x güncel nüfus /1000+50 (1 x, diyarın hızıyla çarpımıdır). Sağlık araştırmak, artışı seviye başına %5 arttırır. Çiftlik inşası, gıda sıkıntısı sebebiyle yaşanan nüfus kayıplarını düşürür.
  • Evsiz nüfus, yeterli ev olmadığında görünür. Evsiz nüfusun artış oranı aşağıdaki gibi hesaplanır: ((nüfus artışı + güncel nüfus) - nüfus limiti)/2 ve sonra diyarın hızıyla çarpılır. O ordu eğitimine alınabilir, fakat çalıştırılamaz, bu nedenle kaynak üretmezler.

Premium aktif edildiğinde, nüfus artışı %10 yükselir.

Odun

  • Tüm binalar ve bazı araştırmalar için gereklidir.
  • Askeri birimlerin eğitimi için gerekir.
  • Odun imalathanesinde çalışan nüfus üretir.

Demir

  • Bazı binalar, araştırmalar ve askeri birimler için gereklidir.
  • Demir madeninde çalışan nüfus tarafından üretilir.

Taş

  • Kaleler için ana kaynaktır.
  • Bazı diğer binalar ve bazı araştırmalar için gerekir.
  • Taş ocağında çalışan nüfus tarafından üretilir.

Üretim

  • 100 köylü için temel üretim: 10 odun / 10 demir / 10 taş.
  • İmparatorluğun ana eyaleti, tüm kaynakların üretimi için sabit bir %10 bonusa sahiptir.
  • Üretim arttırılabilir:
    • Premium aktivasyonu, üretimi %10 yükseltir.
    • Kale seviyelerini yükseltmek - her hale seviyesi üretimi belli bir yüzde arttırır. Bu yüzde, %60’dan fazla olamaz.
    • İttifak üretimi araştırmasının seviyesini yükseltme (eğer oyuncu bir ittifaktaysa) - her seviye, tüm üyeler için %2 üretim bonusu verir.

Altın

  • Oyunun para birimidir. Vergi yoluyla üretilir, vergiler oyuncunun kendi takdirine bağlı olarak alınır. 6 farklı vergi oranı türü vardır. Altın ayrıca ticaret ve banka borçları ile de elde edilir.
  • Serbest nüfus vergi vermez. Altın, hazineden merkezi bir yolla üretilir ve kullanılır, yalnızca imparatorluğun ana eyaletinde saptanır. Zorla alınan vergiler direkt olarak hazineye gider. Binalar, araştırmalar veya ordu bakım masrafı için gereken altın, orada herhangi bir nakliyeye ihtiyaç olmadan otomatik olarak elde edilir. Altın, bir yandan ilhak edilmiş eyaletleri bağlayan ticaret yollarının inşasıyla, diğer yandan köleleştirilmiş eyaletler ve ana eyaletten de elde edilir. Ticaretten elde edilen gelir, doğrudan ana eyaletin hazinesinde saklanır. Eğer hazinenin altın bakiyesi negatif ise(örneğin ordu bakım masrafından dolayı), oyuncu negatif bakiye temizlenene kadar bina inşa edemez, araştırma araştıramaz ve eğitime asker alamaz.

Elmaslar

Onlar hizmet eder:

  • Premium satın alma - o, premium olmayan oyuncular için mevcut olmayan birçok bonus sağlar, şöyle ki:
    • %10 üretim bonusu
    • %10 nüfus gelişimi bonusu
    • %10 ordu saldırı bonusu
    • Ordunun savunmasına %10 bonus
    • Her eyalette günlük 10 mutluluk puanı bonusu
    • İki kat yük ambarı kapasitesi
    • %20 ordu eğitimi süresi bonusu ve %20 baraka kapasitesi bonusu
  • Her gün mevcut ekstraların satın alımı:
    • Anlık inşa - bir binanın inşasını daha erken bitirme. Bu seçenek sadece inşasının bitimine 48 saatten daha az kalmış binalar için geçerlidir. Bir yapı saati, bir elmas gerektirir.
    • Anlık araştırma - bir araştırmanın inşasını daha erken bitirme. Bu seçenek, elmaslarla ödenir ve sadece 12 saatten daha kısa araştırmalar için kullanılır. Bir araştırma saati, üç elmas gerektirir.

Bu temel bir limittir. Daha yüksek gelişim, net değer puanları ve anlık araştırma için harcanmış elmasların sayısı daha yüksek limit alır.

    • Anlık eğitim - birimlerin eğitiminin daha erken tamamlanmasıdır. Seçenek, imparatorluk saldırı altındayken mevcut değildir. Bir eyaletteki sıranın sadece ilk eğitilen grubu ve bir baraka anlık eğitilebilir. 6 saatten az kalan her grup, 1 elmas gerektirir.
    • Anlık eğitim, sıradaki diğer grupların zamanını tekar hesaplar.

Örnek: Bir grup kılıçlıyı 6 saatliğine eğitime alırsınız ve sonra 6 saatlik diğer grubu. İkinci grubun sıradaki eğitim süresi 12 saat olur, fakat birinci grubu anlık eğitirseniz, ikinci grubun süresi 6 saat düşer.

    • Anlık ordu ilerleyişi
    • Uzak bir tesisin anî kurması
    • Imperialı tüccar - anlık olarak 5 elmaslık komisyon karşılığında odun, demir ve taş satmanıza olanak veren bir markettir. Seçenek, imparatorluk saldırı altındayken mevcut değildir.
    • Tapınakta günlük bir hediyeden daha fazla açma. Ücretsiz bir hediyeyi en az üç kere aldıysanız, dört elmas karşılığında ikinci bir hediye. Dört elmas karşılığında bir hediyeyi en az üç kere aldıysanız, 15 elmas karşılığında üçüncü bir hediye. Eğer 15 elmas karşılığında bir hediyeyi en az 3 kez aldıysanız, 25 elmas karşılığında dördüncü bir hediye. Eğer 25 elmas karşılığında bir hediyeyi en az 3 kez aldıysanız, 49 elmas karşılığında beşinci bir hediye. Eğer 49 elmaslık hediyeyi en az 3 kez aldıysanız, 99 elmas karşılığında altıncı bir hediye.
    • 10 saatlik üretim - her 24 saatte bir alınır. Kaynak üretiminin saat başına 10 ile çarpımına eşittir.
    • Tatil modunun aktivasyonu
    • Şehir meydanında eyaletlerin mutluluk değerini etkileyen büyük festivallerin organizasyonu. Büyük festivaller, günde 1 kez yapılabilir. Onların etkisi, şehir meydanı seviyesi tarafından arttırılır. Her seviye +2 mutluluk puanı verir.
    • Teslim olma - Size düşman akınlarına karşı imparatorluğunuzu koruma fırsatı sağlar. 84 saat içinde sadece 10 kez teslim olabilirsiniz. Birincisi ücretsizdir; fakat her teslim olmanın bedeli, bir öncekine oranla 10 elmas daha fazlasıdır.
    • Elmas bağışlama - müttefiklere birbirine elmaslarla yardım etme imkanı veren bir ittifak özelliğidir. Bağışlar ittifak hazinesinde yapılır, sadece satın alınmış elmaslarla sınırlandırılmamıştır. Het ittifağın üyesi, günde 2000 elmasa kadar bağışlayabilir.
    • Kazanılmış elmaslar - premium menüsünün elmaslar sekmesinden satın alma dışında başka bir yolla almış olduğunuz elmaslar, şöyle ki: kayıt gerçekleştikten 72 saat sonra girişinizden dolayı her gün aldığınız elmas, bir başarı veya öğretici başlangıçtan kazanılmış elmaslar, başka bir oyuncudan hediye olarak aldığınız elmaslar, ittifak hazinesinden çekilen elmaslar.

Elmas transferi - satın alınmış elmasları, aynı kullanıcı adı ve şifreyle giriş yaptığınız global hesabınızın bir diyarından başka bir diyara transfer etmektir.