FANDOM

Global haritada sadece oyuncuya görünebilen 36 puanlık özel bir alan mevcuttur. İmparatorluğun ana eyaleti, münhasır bölgenin merkezinde bulunur. Ana eyalet, ilhak edilebilen dört boş arazi ve köleleştirilebilen, ilhak edilebilen veya yağmalanabilen 4 bağımsız şehir tarafından kuşatılmıştır. Münhasır bölge, Global haritada işaretlenir ve tüm oyuncular onu belirli sınırları ve bağımsız şehirleri olmadan görebilir. Sadece ilhak edilmiş bölgeler diğerlerine görünebilir.

Münhasır bölge, oyuncu aktifken münhasır kalır. Eğer oyuncu hesabına 7 günden fazla girmezse ve sadece bir eyalete(ana eyalet) sahipse, münhasır bölge veya onun parçaları diğerleri için kullanılabilir olur ve fethedilebilir.

Ana Eyalet Edit

İmparatorluğun birinci eyaletidir. Ana eyalet, münhasır bölgenin merkezinde konumlandırılır ve 4 puan alır. Arazi altında tarafsızdır; ekonomik ve askeri bonusların ardından verilir.

  • +100.000 çiftlik kapasitesi bonusu
  •  %10 kaynak üretimi bonusu
  • Her gün +20 mutluluk puanı
  • +20 mutluluk limiti bonusu
  • Kalenin %30 bonus vuruş puanı
  • Savunmadaki tüm askeri birliklerin %20 bonus vuruş puanı
  • Savunmada +10 bonus moral puanı

Bağımsız Şehir Edit

Münhasır bölgede farklı türden 4 bağımsız şehir vardır. Bu şehirler ilhak edilebilir, köleleştirilebilir veya yağmalanabilir.

  • Birinci tür: Bu şehir Güney Batı’da ana eyaletle ortak bir sınıra sahiptir. Alan ordusu, 20 hafif okçu ve 20 hafif kılıçlıdan oluşur. Garnizon yoktur.
  • İkinci tür: Onların münhasır bölgedeki konumu ve alan ordusu ile garnizonu, rastgele oluşturulur.
  • Üçüncü tür: Onların münhasır bölgedeki konumu ve alan ordusu ile garnizonu, rastgele oluşturulur.

Bir bağımsız şehir, münhasır bölgenin 1 puanını alır. Bu şehir, orada kale seviyesi ve köylülerin sayısına göre kaynak ve altın üreten çalışan bir ekonomiye sahiptir. Münhasır bölgede bağımsız şehirler, ekonomik bonuslara sahip değildir. Bir kaynağın maksimum toplanabilen miktarı, dört taraftan bölünen kale kapasitesine eşittir. Bağımsız şehir, barışçı yolla veya savaşla ilhak edilebilir.

Bağımsız Boş Arazi Edit

Bağımsız boş arazi, barışçı yoldan ilhak edilebilir. Binalar, köylüler ve ordu yoktur. Arazi farklı bonuslara sahiptir ve haritada 4 puan alır.